Sluit deze melding

Stichting OOM maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie verwijzen we u naar onze Cookie Policy.

OOMNieuws

Van vakman naar specialist

Directeur Hans Timmermans bouwt zijn ASK Renovatie in Weert uit tot een sterk merk. ‘Als je dat nastreeft, moet je zorgen dat alles in je bedrijf op orde is, ook het vakmanschap en de kennis van je medewerkers.’ Hij vroeg OOM om advies.

 

‘In 2002 startte ik met CarSpot; een bedrijf gespecialiseerd in het op locatie herstellen van carrosserieschade. In 2012 veranderde ik de koers van mijn bedrijf. Onder de naam ASK Renovatie richtte ik me voortaan op het repareren en renoveren van Aluminium, Staal en Kunststof oppervlakken. De ondergronden en behandelwijze zijn vergelijkbaar, maar de carrosseriedelen zijn nu bijvoorbeeld kozijnen, deuren en gevelbekleding. De laatste jaren groeide mijn bedrijf van 4 naar 20 medewerkers. Veel zij-instromers uit de bouw, al ben ik momenteel ook een ex-vlaaienbakker aan het opleiden.’

Sterk merk

‘Mijn eerste bedrijfsplannen voor ASK Renovatie waren gericht op het verwerven van een marktpositie. Inmiddels ligt mijn focus meer op het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening en het versterken van het merk ASK. Als je dat nastreeft, dan moet alles in je bedrijf kloppen. Ook het vakmanschap van de medewerkers. De herstelspecialisten weten exact wat ze moeten doen. Toch wil ik dat ze een goede theoretische kennis hebben, zodat ze kunnen onderbouwen waarom ze bepaalde handelingen wel of niet uitvoeren. Dát maakt het verschil tussen een vakman en een specialist.’

Adviesrapport

‘Ik heb regiomanager Patricia Storms van OOM gevraagd of zij me kon ondersteunen bij het versterken van het vakmanschap in mijn bedrijf. Zij stelde me allerlei positief kritische vragen, waardoor me duidelijk werd welke cursussen en trainingen in te zetten. Patricia kwam met interessante opleidingen, zoals een cursus natlakken voor de herstelspecialisten en een coachingstraject voor de praktijkopleiders die hen gaan begeleiden. Ik was erg blij met haar adviesrapport; het is de basis voor het bedrijfsopleidingsplan 2018 - 2020 dat ik ga schrijven. OOM heeft me zo kosteloos veel werk uit handen genomen.’

Reclamecampagne

‘Ik wil van mijn mannen geen jobhoppers maken, maar blijvers. Daarom bied ik ze het groenste gras en dat is meer dan alleen een baan en een salaris. De mogelijkheden tot opleiding en ontwikkeling zorgen er mede voor dat mijn medewerkers gepassioneerd blijven. Als zij hun werk enthousiast en goed doen, heeft dat een positieve uitstraling die meer opbrengt dan de grootste reclamecampagne!’

Ook advies van OOM?

Neem contact op met je regiomanager.